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e-Commerce Day 2020
The trade fair for the online trade
15 May 2020 in Cologne
RheinEnergieSTADION, Aachener Str. 999

made by

Lecture program 2023

All presentations on stage 1 will be translated into English.

09:00

until 10:00 a.m.

“Welcome & update on Kaufland e-commerce” – Dr. Gerald Schönbucher

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(CEO of Kaufland e-commerce)

“Welcome & update on Kaufland e-commerce”
Dr. Gerald Schönbucher gives an exciting update on the development of Kaufland e-commerce. What has happened in the last year and what innovations are in store?
Dr. Gerald Schönbucher
CEO of Kaufland e-commerce

10:00

until 10:30 a.m.

“Live hacking – IT security with a difference” – Tobias Schrödel

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(Author, live-hacker and IT-security expert on TV)

The lecture will take place from 10:00 a.m. to 11:00 a.m.

“Live hacking – IT security with a difference”
The classic! Always renewed: the live hacking show that has thrilled thousands of people all over the world. Tobias Schroedel brings you closer to the world of hackers and takes a look into the poison cabinet of IT. In an entertaining way, he reveals security gaps that affect us all. A presentation with “aha” experiences as well as “a-hahaha” moments.
Picture credits: ©Robert Brembeck
The lecture will take place from 10:00 a.m. to 11:00 a.m.
Tobias Schrödel
Author, live-hacker and IT-security expert on TV

„Wichtige Trends im Multichannel-Handel“ – Jan Sperber

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(Head of Sales, ECommerce One AcquiCo GmbH)

„Wichtige Trends im Multichannel-Handel“
Das Konsumentenverhalten ändert sich stetig, nichts ist so beständig wie der Wandel. Was sind die Trends im Multichannel-Handel, die Onlinehändler stets im Blick haben sollten, um auch in Zukunft erfolgreich zu verkaufen? Und was sollte jeder Händler beachten, um ein wachsendes Geschäft im Griff zu behalten, ohne überfordert zu werden? Auf diese und auch weitere Fragen gibt Jan Sperber von ECommerce One Antworten.
Jan Sperber
Head of Sales, ECommerce One AcquiCo GmbH

„Dein Türöffner in die Welt der Marktplätze“ – Dominic Nelle

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(Product Owner JTL-eazyAuction, JTL-Software-GmbH)

„Dein Türöffner in die Welt der Marktplätze“
Die Welt der Marktplätze wächst und immer mehr Onlineshopper tummeln sich darin. Händler, die ihre Reichweite behaupten und ausdehnen möchten, müssen auf möglichst vielen Plattformen präsent sein. Die neue API von JTL ist der ideale Türöffner, um die weite Welt der Marktplätze zu erschließen. Product Owner Dominic Nelle nimmt Euch mit auf eine kleine Entdeckungstour und zeigt, wie Ihr Eure Angebote auf Kaufland und Co. aus einer Software heraus managen könnt.
Dominic Nelle
Product Owner JTL-eazyAuction, JTL-Software-GmbH

10:30

until 11:00 a.m.

“Live hacking – IT security with a difference” – Tobias Schrödel

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(Author, live-hacker and IT-security expert on TV)

The lecture will take place from 10:00 a.m. to 11:00 a.m.

“Live hacking – IT security with a difference”
The classic! Always renewed: the live hacking show that has thrilled thousands of people all over the world. Tobias Schroedel brings you closer to the world of hackers and takes a look into the poison cabinet of IT. In an entertaining way, he reveals security gaps that affect us all. A presentation with “aha” experiences as well as “a-hahaha” moments.
Picture credits: ©Robert Brembeck
The lecture will take place from 10:00 a.m. to 11:00 a.m.
Tobias Schrödel
Author, live-hacker and IT-security expert on TV

„WARUM? Warum wir mehr fragen sollten und was kundenzentriert wirklich bringt“ – Johannes Altmann

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(Geschäftsführer von Shoplupe)

„WARUM? Warum wir mehr fragen sollten und was kundenzentriert wirklich bringt“
Jedem modernen Digitalunternehmen wird nahegelegt „datadriven Entscheidungen“ zu treffen. Daraus ist eine Beliebtheit und Flut von Tools entstanden, die Zahlen, Headmaps, Charts und vieles mehr ausgeben. Kaum noch eine Entscheidung wird getroffen, ohne den Versuch eines A/B-Tests. Aber sind wir dem Kunden dadurch nähergekommen? Wohl eher nicht. Wir wissen jetzt sehr genau, was Kunden machen, aber noch immer nicht, warum eigentlich. Warum wir den Kunden nicht einfach mal fragen, was wir dadurch verpassen und warum kundenzentriert doch ganz anders aussieht, erzählt Johannes Altmann in seinem Vortrag.
Johannes Altmann
Geschäftsführer von Shoplupe

„Markttrends im eCommerce aus Sicht eines Logistikers“ – Genc Rama

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(Vice President Stationärer Vertrieb & Digital Sales Deutsche Post DHL)

„Markttrends im eCommerce aus Sicht eines Logistikers“
Um die Erwartungen Ihrer Kunden zu erfüllen, sollten Sie sich regelmäßig logistische Kernfragen aus Sicht Ihrer Kunden stellen. Wird eine Lieferung am nächsten Tag für die wichtigsten Märkte angeboten und Retouren effizient bearbeitet? Gibt es eine End-to-End-Transparenz vom Onlinekauf bis zur Haustür? Welche Rolle spielt Nachhaltigkeit?
Auf diese Fragen und Insights aus Sicht der Kunden und eines Logistikers geht Genc Rama in seinem Vortrag ein.
Genc Rama
Vice President Stationärer Vertrieb & Digital Sales Deutsche Post DHL

11:00

until 11:30 a.m.

Coffee break. Why not treat yourself to a coffee, tea, soft drink or a tasty snack. Not far from the stages you will find everything. To the e-Commerce Day site plan.

11:30

until 12:00 p.m.

“From the potato to Kaufland – ROB’s by CrispyRob” – CrispyRob (Robert Brosowski) & Roman Blumenstock

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(Content Creator, ROB’s / CEO of LIMITD)

“From the potato to Kaufland – ROB’s by CrispyRob”
In their presentation, Germany’s biggest snack influencer CrispyRob (2 million subscribers on YouTube) and LIMITD CEO Roman Blumenstock show how they partnered with Kaufland to launch Germany’s widest-reaching snack brand and revolutionize the German snack market. The presentation will be followed by a Q&A with both.
CrispyRob (Robert Brosowski) & Roman Blumenstock
Content Creator (ROB’s) / CEO (LIMITD)

Expert panel: “Sell more! Your chance to grow cross-border with the Czech & Slovak market” – David Antos & Stefan Hoppe

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(Principal of Boston Consulting Group / CEO of Kaufland Czech Republic)

The expert panel will take place from 11:30 a.m. to 12:30 p.m.

Expert panel: “Sell more! Your chance to grow cross-border with the Czech & Slovak market”
Compared to Germany, the Czech Republic and Slovakia are not necessarily among our biggest neighbors – yet Kaufland Global Marketplace has put these two countries at the top of it’s expansion list. Why this country double is crucial for your growth and what special role the Kaufland brand plays in these regions, you will learn first hand from Dr. Gerald Schönbucher (CEO Kaufland e-commerce), Stefan Hoppe (CEO Kaufland Czech Republic) and David Antos (Principal of Boston Consulting Group) in our one hour discussion panel.
The expert panel will take place from 11:30 a.m. to 12:30 p.m.
Expert panel with David Antos & Stefan Hoppe
Principal of Boston Consulting Group / CEO of Kaufland Czech Republic

„Future of Retail – 5 Thesen zur Zukunft des Handels“ – Anne Lisa Weinand

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(Leiterin des ECC KÖLN)

„Future of Retail – 5 Thesen zur Zukunft des Handels“
Seit mehr als drei Jahren befindet sich der Handel im Dauerkrisenmodus: COVID-Pandemie, Lieferkettenprobleme und der Angriffskrieg in der Ukraine sorgen dafür, dass der Wandel im Handel schneller verläuft denn je. Aber was bleibt nach den Krisen? Inwieweit wird sich das Konsumentenverhalten nachhaltig verändern? Kai fasst die Entwicklungen basierend auf zahlreichen Studien des ECC KÖLN in fünf zentralen Thesen zusammen und zeigt auf, was sie für den Handel der Zukunft bedeuten.
Anne Lisa Weinand
Leiterin des ECC KÖLN

12:00

until 12:30 p.m.

“Operate internationally, automate processes and simplify logistics. Sell easily in the Czech Republic and Slovakia with Kaufland Global Marketplace and plentymarkets.” – Jonny Hofberger

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(Head of Sales, plentysystems AG)

“Operate internationally, automate processes and simplify logistics. Sell easily in the Czech Republic and Slovakia with Kaufland Global Marketplace and plentymarkets.”
What do I actually have to pay attention to if I want to sell my products internationally? How do I keep it simple while complying with legal regulations? Jonny Hofberger explains the processes and procedures from the perspective of the leading e-commerce platform and provides you with the necessary knowledge, tips and tricks for the start of your internationalization!
Jonny Hofberger
Head of Sales, plentysystems AG

Expert panel: “Sell more! Your chance to grow cross-border with the Czech & Slovak market” – David Antos & Stefan Hoppe

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(Principal of Boston Consulting Group / CEO of Kaufland Czech Republic)

The expert panel will take place from 11:30 a.m. to 12:30 p.m.

Expert panel: “Sell more! Your chance to grow cross-border with the Czech & Slovak market”
Compared to Germany, the Czech Republic and Slovakia are not necessarily among our biggest neighbors – yet Kaufland Global Marketplace has put these two countries at the top of it’s expansion list. Why this country double is crucial for your growth and what special role the Kaufland brand plays in these regions, you will learn first hand from Dr. Gerald Schönbucher (CEO Kaufland e-commerce), Stefan Hoppe (CEO Kaufland Czech Republic) and David Antos (Principal of Boston Consulting Group) in our one hour discussion panel.
The expert panel will take place from 11:30 a.m. to 12:30 p.m.
Expert panel with David Antos & Stefan Hoppe
Principal of Boston Consulting Group / CEO of Kaufland Czech Republic

„Mehr Deckungsbeitrag statt unprofitablen Umsatz – So holen Händler in Zeiten von Inflation und Preisdruck mehr aus ihren Google Ads Kampagnen (Case-Studies + Anleitung zum Nachmachen)“ – Bernhard Ollefs

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(Geschäftsführer der B+M Webworks GmbH)

„Mehr Deckungsbeitrag statt unprofitablen Umsatz – So holen Händler in Zeiten von Inflation und Preisdruck mehr aus ihren Google Ads Kampagnen (Case-Studies + Anleitung zum Nachmachen)“
Viele Onlineshops steuern ihre Google-Ads-Kampagnen nach einer pauschalen ROI-Logik – ungeachtet unterschiedlicher Margen, Retourenquoten und potenzieller Folgeumsätze ihrer Sortimente. Nicht zuletzt durch die hohe Inflation gerät dieser Steuerungsansatz verstärkt unter Druck. Andere Ansätze müssen her. Ansätze, die stärker auf die Steigerung des Deckungsbeitrags und das Ergebnis ausgerichtet sind, als die Steuerung nach der Kennziffer “Umsatz”. Im Rahmen des Vortrags zeigt Bernhard Ollefs, welche weiterführenden Steuerungslogiken sich in der Praxis als erfolgreich erwiesen haben. Gestützt durch zahlreiche Case-Studies erhalten Onlinehändler einen guten Überblick über ihre Optionen in wirtschaftlich schwierigen Zeiten.
Bernhard Ollefs
Geschäftsführer der B+M Webworks GmbH

12:30

until 13:00 p.m.

“State of Retail – Navigating through the fog” – Miriam Strasmann

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(Head of Industry Retail, Google)

“State of Retail – Navigating through the fog”
In this keynote, Google will provide an overview of current trends in consumer behavior that help to guide through the ongoing macroeconomic uncertainty and provide implications for retailers on what will matter to successfully steer their business towards future economic growth.
Miriam Strasmann
Head of Industry Retail, Google

„Mehr als Schönschwätzerei: KI im E-Commerce diesseits und jenseits von ChatGPT“ – Martin Groß-Albenhausen

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(Stellvertretender Hauptgeschäftsführer des BEVH)

„Mehr als Schönschwätzerei: KI im E-Commerce diesseits und jenseits von ChatGPT“
ChatGPT ist ausgesprochen „last year“. Nicht nur die Datenbasis ist veraltet, auch die semantischen Modelle haben sich über Jahre entwickelt. Aber der Hype ist vollkommen gerechtfertigt – auch für den E-Commerce. Denn es verändert die Art, wie Menschen mit den Datenmengen im Internet umgehen. Und wird auch die Online-Suche nach Produkten vom Keyword zu Keyphrases verändern. Darauf arbeitet der E-Commerce seit „Alexa“ hin. Viel wichtiger aber ist, dass Data Science und Deep Learning einerseits, die KI-Unterstützung der E-Commerce-Funktionen andererseits massiv beschleunigen werden.
Wo kann KI heute im E-Commerce auch für KMU schon helfen?
Wie sind erste Schritte und Quick Wins im Maschinellen Lernen?
Und was sind die nächsten zu erwartenden Durchbrüche der KI im E-Commerce?
Martin Groß-Albenhausen
Stellvertretender Hauptgeschäftsführer des BEVH

„Rechtssicheres Handeln auf dem Marktplatz“ – Hanna Hillnhüter

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(Juristische Redakteurin, Händlerbund Management AG)

„Rechtssicheres Handeln auf dem Marktplatz“
Wettbewerbsrecht, Urheberrecht & Co.: So handeln Sie rechtssicher auf Marktplätzen, ohne von einem Mitbewerber abgemahnt zu werden. Welche rechtlichen Stolperfallen gibt es und wie lassen sich diese vermeiden? Außerdem erfahren sie, welche aktuellen Urteile und Gesetze beachtet werden müssen.
Hanna Hillnhüter
Juristische Redakteurin, Händlerbund Management AG

13:00

until 14:30 p.m.

Lunch break.
Opening hours lunch buffet: 13:00 to 14:30 p.m.
Serve yourself from our diverse buffets of food and beverages, and use the time to network.

13:00

until 13:30 p.m.

“Liquidity fully managed, perfect use of growth opportunities – this is how it’s done in 2023” – Miriam Wohlfarth & Niclas Storz

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(Founder Banxware / Founder & Co-CEO tidely)

“Liquidity fully managed, perfect use of growth opportunities – this is how it’s done in 2023”
Keeping track of complex financial flows can be a real challenge for emerging retailers. Reading growth opportunities from the balance sheets, and all this alongside the core business? That’s a big thing, and not just in turbulent times.
Miriam and Niclas promise: With the right tools, that’s no longer a problem! Together, the two have built a real precedent: Intelligent liquidity management with integrated growth capital at the push of a button. They believe: Business should no longer be blocked by liquidity bottlenecks. Sellers should have access to crucial capital at short notice – at any time.
Miriam Wohlfarth & Niclas Storz
Founder Banxware / Founder & Co-CEO tidely

„Strategien hinter 1359 % Umsatzwachstum im Jahr mit eigenem Onlineshop“ – Jana Micus

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(Geschäftsführerin der Adstronauts GmbH)

„Strategien hinter 1359 % Umsatzwachstum im Jahr mit eigenem Onlineshop“
Dieser Vortrag ist optimal für jeden, der online Produkte verkauft und den Umsatz des eigenen Shops weiter ausbauen möchte. Es werden die Strategien enthüllt, die hinter einem erstaunlichen Umsatzwachstum von 1359 % in einem Jahr mit einem Onlineshop stecken, während viele andere in 2022 stagnierten oder rückläufige Umsätze hatten. Von der richtigen Reihenfolge bis hin zu effektiven Marketingtechniken werden alle Aspekte behandelt, die dazu beigetragen haben, dieses bemerkenswerte Ergebnis zu erzielen.
Jana Micus
Geschäftsführerin der Adstronauts GmbH

“Lifestyle Imagery without the Photo shoot” – Kashif Najmi

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(Head of Sales EMEA, Dresma Inc.)

“Lifestyle Imagery without the Photo shoot”
Kashif Najmi, Head of Sales EMEA will be introducing the revolutionary AI powered photography app, DoMyShoot. Online sellers can now simply click images of their products using the DoMyShoot mobile app and get back ready to use product catalog images and marketing content in no time. With this disruptive, all in one solution for product photos, sellers can now create fresh content whenever required.
Kashif Najmi
Head of Sales EMEA, Dresma Inc.

14:00

until 14:30 p.m.

“Business Messaging: Exploring the Opportunity for Better Communication” – Claudia Studtmann

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(Head of Retail Dach, Meta)

“Business Messaging: Exploring the Opportunity for Better Communication”
In her presentation, Claudia Studtmann showcases trends and best practices in business messaging and how it enables companies to enhance their communication to the next level.
Claudia Studtmann
Head of Retail Dach, Meta

„It’s a match – Wie Marken den richtigen Retailer finden und anders herum“ – Juliane Kissau & Luis Fröhling

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(Senior Success Manager & Sales Manager, Tradebyte Software GmbH)

„It’s a match – Wie Marken den richtigen Retailer finden und anders herum“
Wer jetzt an Tinder denkt, liegt richtig – Marken und Retailer wollen und sollen ein perfektes Match sein. Doch wie kann ich sicher sein, dass es am Ende auch wirklich erfolgsversprechend ist? Wie schafft man eine digitale Geschäftsbeziehung, die lange anhält? Und wie sieht es mit Fernbeziehungen (aka Internationalisierung) aus? Die gute Nachricht ist: es funktioniert. Wir zeigen anhand von succes Stories und vielen Beispielen aus der Praxis, wie ihr auch das perfekte Match findet.
Juliane Kissau & Luis Fröhling
Senior Success Manager & Sales Manager, Tradebyte Software GmbH

„Wie digitale Assistenten das Shopping-Erlebnis Ihrer Kunden nachhaltig verbessern.“ – Andreas Mucke

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(CEO & Gründer, MR.KNOW by Inspire Technologies GmbH)

„Wie digitale Assistenten das Shopping-Erlebnis Ihrer Kunden nachhaltig verbessern.“
Neue Kundenerlebnisse & Prozessautomatisierung sind die großen Herausforderungen im E-Commerce. Erfahren Sie in unserem Vortrag, wie Sie mithilfe von digitalen Assistenten dem Thema ganzheitlich begegnen, Ihre Kunden begeistern und Ihre manuellen Prozesse automatisieren. So können Ihre Mitarbeiter*innen entlastet, Reaktionszeiten verkürzt und vor allem das Kundenerlebnis direkt verbessert werden.
Andreas Mucke
CEO & Gründer, MR.KNOW by Inspire Technologies GmbH

14:30

until 15:00 p.m.

“When the ship(ment) hits the fan! – Here’s what you, I, and online selling can do to be more sustainable” – Michael Atug

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(CEO of MAW Werkzeuge GmbH und digital Rockstar)

“When the ship(ment) hits the fan! – Here’s what you, I, and online selling can do to be more sustainable”
Michael Atug shares his wealth of experience in his usual captivating way. When it comes to successfully integrating sustainability into corporate strategy, buying and selling is always at the forefront of his mind. He will focus on the exciting topic of returns, which hold great potential for reducing emissions. Meanwhile, from the customer’s point of view, returns are linked to high expectations, making them seem incompatible with greater sustainability at first glance. Using practical examples, the charismatic speaker and influencer will walk through how these apparent contradictions can not only be resolved, but even offer the potential to increase customer satisfaction.
Michael Atug
CEO of MAW Werkzeuge GmbH und digital Rockstar

„Einblicke in die Produktentwicklung: unsere Roadmap mit dem Fokus auf Loyalty und Marketing“ – Faith Baser

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(Vice President Product, Kaufland e-commerce)

„Einblicke in die Produktentwicklung: unsere Roadmap mit dem Fokus auf Loyalty und Marketing“
In diesem Vortrag erhalten Sie Einblicke in das Produktportfolio, aktuelle Initiativen und Vermarktungsmöglichkeiten für unsere Händler bei Kaufland Global Marketplace. Ein Fokus liegt auf der Weiterentwicklung der Kaufland Card zu einem Omnichannel-Loyalty-Programm für ein ganzheitliches und nahtloses Kundenerlebnis. Durch die Integration des Marktplatzes in unsere beliebte Kaufland-App erreichen wir Millionen von Kunden. Wo die Reise hingeht und wie Sie davon profitieren, erklärt Fatih Baser, Vice President Product.
Faith Baser
Vice President Product, Kaufland e-commerce

„Der Bot wird’s schon machen – Chancen und Gefahren, wenn KI den Kundenservice übernimmt“ – Ulrich Pöhner

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(Geschäftsführung von GREYHOUND Software GmbH & Co. KG)

„Der Bot wird’s schon machen – Chancen und Gefahren, wenn KI den Kundenservice übernimmt“
KI ist DAS Trend-Thema 2023 seit ChatGPT virtuos ganze Unterhaltungen bestreitet und Tools wie StableDiffusion Bilder aus dem Nichts produzieren. Die Hoffnung liegt nahe, dass diese Technologien Aufgaben übernehmen, für die es immer schwerer wird, geeignetes Personal zu finden. Doch kann ChatGPT das Kundenservice-Team ersetzen und Kunden rundum glücklich machen? Oder gibt es Grenzen und Herausforderungen, an denen KI scheitert? Steuert sich das Business ab jetzt von selbst oder müssen wir mit dem endgültigen Abschied in Richtung 365 Tage Traumstrand noch warten?
Ulrich Pöhner
Geschäftsführung von GREYHOUND Software GmbH & Co. KG

15:00

until 15:30 p.m.

“How vidaXL ensures its growth via Marketplaces” – Florian Wildenburg

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(Global Business Development, vidaXL)

“How vidaXL ensures its growth via Marketplaces”
vidaXL is one of the fastest growing international e-commerce brands in Europe, focusing on furniture and home & garden products.
We offer a wide range of vidaXL branded products and aim to reach online customers everywhere around the world via marketplaces.
Florian Wildenburg
Global Business Development, vidaXL

„Dos and Don’ts beim Aufbau einer E-Commerce-Marke“ – Philip Kehela

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(Geschäftsführer der mokebo GmbH)

„Dos and Don’ts beim Aufbau einer E-Commerce-Marke“
Der Eigenmarken-Aufbau bedarf einiges: Markenwerte, Distributionspolitik & Produktentwicklung. Wie das alles zusammenläuft, um ein Private Label im E-Commerce aufzubauen, erfahrt ihr an Best Practices des Möbel-Start-ups mokebo.
Philip Kehela
Geschäftsführer der mokebo GmbH

„Wie schafft man Transparenz im Suchmaschinenmarketing eines Global Players?“ – Lara Marie Massmann & Sebastian Rechenberg

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(Head of New Business, AdStrive / Senior Consultant, DHL)

„Wie schafft man Transparenz im Suchmaschinenmarketing eines Global Players?“
Wie schafft man Transparenz über die SEA-Aktivitäten in einem Konzern, der in über 220 Ländern und Territorien tätig und in 5 Divisionen organisiert ist? Welche Herausforderungen müssen gemeistert werden und welche Ansätze helfen, um Kollegen in den Ländern zu unterstützen? Und wo endet ein Zentralisierungsansatz? Diese und weitere Fragen werden in unserem Vortrag beantwortet.
Lara Marie Massmann & Sebastian Rechenberg
Head of New Business, AdStrive / Senior Consultant, DHL

15:30

until 16:00 p.m.

“TOP 150 Online Marketplaces in Europe – From Relevance to Dominance” – Oliver Prothmann

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(President of Bundesverband Onlinehandel (BVOH))

“TOP 150 Online Marketplaces in Europe – From Relevance to Dominance”
Learn all about the TOP 150 online marketplaces in Europe and their special features. Find new relevant sales channels for yourself and details about the dominant marketplaces. Use these insights for your business and share your experiences on international marketplaces. As a bonus, you will receive the list of TOP 150 marketplaces in Europe at the end.
Oliver Prothmann
President of Bundesverband Onlinehandel (BVOH)

„Premium-Content steigert Ihren Umsatz“ – Remo Nürnberg

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(Head of Costumer Acquistion, loadbee GmbH)

„Premium-Content steigert Ihren Umsatz“
Premium-Content – der Schatz im Honigtopf des digitalen Marketings! Premium-Content ist der Schlüssel, um aus der Masse herauszustechen und sich vom Wettbewerb abzuheben. Premium-Content informiert nicht nur, sondern inspiriert und überzeugt. Finden Sie heraus, wie Sie den Premium-Content der Marken ganz einfach mit Ihren Kunden teilen können. Stärken Sie Ihren Marktplatz und gewinnen Sie das Vertrauen Ihrer Kunden: präsentieren Sie den richtigen Content zur richtigen Zeit – nahezu automatisch.“
Remo Nürnberg
Head of Costumer Acquistion, loadbee GmbH

„Top of the Search: Die wichtigsten Faktoren für eine erfolgreiche SEO-Strategie im eCommerce“ – Matthäus Michalik & Kevin Kirchhoff

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(Gründer & Geschäftsführer / SEO Consultant der Claneo GmbH)

„Top of the Search: Die wichtigsten Faktoren für eine erfolgreiche SEO-Strategie im eCommerce“
Der Erfolg im eCommerce hängt maßgeblich von der Sichtbarkeit in Suchmaschinen ab. Doch wie gelingt es, in den Suchergebnissen ganz oben zu erscheinen? Der Vortrag gibt einen Überblick über die wichtigsten Faktoren im Bereich SEO für Online-Shops. Von der Auswahl der richtigen Keywords über die Optimierung von On-Page-Elementen bis hin zur Bedeutung von Backlinks werden alle relevanten Themen beleuchtet. Dabei wird besonders auf die aktuellen Entwicklungen in diesem dynamischen Feld eingegangen. Ziel des Vortrags ist es, den Teilnehmern praxisnahe Tipps und Strategien an die Hand zu geben, um ihre eCommerce-Websites für Suchmaschinen zu optimieren und somit mehr Traffic und Umsatz zu generieren.
Matthäus Michalik & Kevin Kirchhoff
Gründer & Geschäftsführer / SEO Consultant der Claneo GmbH

16:00

until 16:30 p.m.

Coffee break. Why not treat yourself to a coffee, tea, soft drink or a tasty snack. Not far from the stages you will find everything. To the e-Commerce Day site plan.

16:30

until 17:00 p.m.

“Same-day delivery – the new standard in e-commerce” – Fabian Neprjachin

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(Chief Commercial Officer DACH, DODO Germany GmbH)

“Same-day delivery – the new standard in e-commerce”
Explore the growing popularity of same-day delivery and its importance in meeting customer demands for faster and more convenient delivery options. Develop a well-rounded understanding of the various aspects of same-day delivery for businesses while considering the complexities involved in logistics and coordination. Investigate the possible expansion and opportunities for same-day delivery in Germany as technological advancements and more efficient logistics develop. Learn more about the opportunities and challenges of same-day delivery.
Fabian Neprjachin
Chief Commercial Officer DACH, DODO Germany GmbH

Setup after-show party

Setup after-show party

„EPR (Erweiterte Hersteller-Verantwortung) – Der Online Handel ist direkt und immer betroffen!“ – Michaela Lepke

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(Leitung Strategischer Vertrieb, take-e-way GmbH)

„EPR (Erweiterte Hersteller-Verantwortung) – Der Online Handel ist direkt und immer betroffen!“
Die neuen Prüfpflichten der Online-Marktplätze in Europa sind ein großes Thema. Händler müssen Ihre Verpackungen und Elektro- und Elektronikgeräte und Batterien registrieren bzw. lizenzieren und die Marktplätze müssen die korrekte EPR-Registrierung sicherstellen.
Bisher sind die Märkte Deutschland, Frankreich (hier in 15 EPR-Kategorien) und Österreich direkt betroffen. Wenn Sie auf diesen Marktplätzen verkaufen, müssen Sie davon ausgehen, dass der Marktplatz Ihre korrekte Registrierung überprüft. Regelhaft werden dafür Registrierungsnummern und/oder Lizenzierungsbelege erfragt.
Warum ist das so und welche Pflichten hat der Onlinehandel wenn es um WEEE/Verpackung und Batterien geht? Betrifft dies auch die neuen Kaufland-Marktplätze in der Tschechischen Republik und der Slowakei? Wie genau sehen die Verpflichtungen hier aus?
Lassen Sie uns gemeinsam dieses Thema beleuchten!
Michaela Lepke
Leitung Strategischer Vertrieb, take-e-way GmbH

17:00

until 17:30 p.m.

“Motivate, when things aren’t going well” – Ralf Rangnick

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(Coach of the Austrian national soccer team)

The lecture will take place from 17:00 p.m. to 18:00 p.m.

“Motivate, when things aren’t going well”
Ralf Rangnick is former sporting director and coach of RB Leipzig. 296 games after the founding of RasenBallsport Leipzig e. V., he and his club find themselves in the top echelon of European football. Since joining the Red Bull group in 2012 and with the help of playing rights bought from fifth-division team SSV Markranstädt, he led the team from the Regional league right into the Champions League. An unprecedented achievement in Bundesliga history.
The lecture will take place from 17:00 p.m. to 18:00 p.m.
Ralf Rangnick
Coach of the Austrian national soccer team

Setup after-show party

Setup after-show party

„FIEGE x Swing2Sleep: Plug’n’Play-E-Commerce-Fulfillment für ein erfolgreiches D2C-Business“ – Julius Wegmann

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(Head of FIEGE NOW)

„FIEGE x Swing2Sleep: Plug’n’Play-E-Commerce-Fulfillment für ein erfolgreiches D2C-Business“
Schön, wenn der Onlineshop wächst und die Umsätze steigen. Doch mit einem höheren Umsatzvolumen geht auch mehr Bedarf an Lagerplatz, Personal und Kundenbetreuung einher. Der Onlinehändler Swing2Sleep stand vor genau dieser Herausforderung und ist gemeinsam mit FIEGE NOW den Weg einer unkomplizierten und mitwachsenden Logistiklösung für den eigenen Webshop gegangen.
Julius Wegmann
Head of FIEGE NOW

17:30

until 18:00 p.m.

“Motivate, when things aren’t going well” – Ralf Rangnick

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(Coach of the Austrian national soccer team)

The lecture will take place from 17:00 p.m. to 18:00 p.m.

“Motivate, when things aren’t going well”
Ralf Rangnick is former sporting director and coach of RB Leipzig. 296 games after the founding of RasenBallsport Leipzig e. V., he and his club find themselves in the top echelon of European football. Since joining the Red Bull group in 2012 and with the help of playing rights bought from fifth-division team SSV Markranstädt, he led the team from the Regional league right into the Champions League. An unprecedented achievement in Bundesliga history.
The lecture will take place from 17:00 p.m. to 18:00 p.m.
Ralf Rangnick
Coach of the Austrian national soccer team

Setup after-show party

Setup after-show party

„E-Mail-Marketing-Insiderwissen: Sofort mehr E-Mail-Adressen und frischer Umsatz für deinen Shop“ – Patrick Marioneck

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(Geschäftsführer von Mailfly)

„E-Mail-Marketing-Insiderwissen: Sofort mehr E-Mail-Adressen und frischer Umsatz für deinen Shop“
Du nutzt noch keine E-Mails, du schreibst sie selbst, oder eine Agentur „macht das nebenbei mit“? Dann erwartet dich Folgendes:
Der einzigartige Unterschied zwischen herkömmlichen Newslettern und modernen Automationen, um dich klar vom Wettbewerb anzuheben.
Anschauliche Beispiele aus der Praxis, wie du je 1000 Besucher 40-100 neue E-Mail-Adressen einsammelst.
Welche Mails braucht es wirklich, um deinen Umsatz zu vervielfachen?
Patrick Marioneck
Geschäftsführer von Mailfly